آفتاب

اختصاصی آفتاب | آلودگی آب شرب تهران به نیترات تکذیب شد

اختصاصی آفتاب | آلودگی آب شرب تهران به نیترات تکذیب شد

خانم صدراعظم نوری، عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران، در ماه‌های گذشته بارها مساله آلودگی آب شرب تهران به نیترات را مطرح کردند و چند روز بعد حرف خود را پس گرفته است

آفتاب آنلاین: در ماه‌های گذشته مساله آلودگی آب آشامیدنی شهر تهران به نیترات بارها بر سرزبان‌ها افتاده است. روز گذشته هم در این مورد خبری منتشر کردیم با عنوان «ضد و نقیض گویی های عضو شورای شهر تهران در مورد آلودگی آب تهران» اما روابط عمومی آبفای استان تهران در مصاحبه اختصاصی با سایت آفتاب آنلاین با رد این خبر اعلام کرد، آب شرب تهران به نیترات آلوده نیست.

روابط عمومی آبفای تهران در مصاحبه با سایت آفتاب گفت: «خانم صدراعظم نوری، عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران، در ماه‌های گذشته بارها مساله آلودگی آب شرب تهران به نیترات را مطرح کردند و چند روز بعد حرف خود را پس گرفته است. چگونه است که خانم صدراعظم نوری سخنان خود را به فاصله کوتاهی تکذیب می‌کند؟ آیا این نباید برای افکار عمومی جای سوال باشد؟»

روابط عمومی آبفای تهران می‌گوید: «اما آبفای تهران همواره این قضیه را نقض کرده است و سلامت آب شرب تهران همواره مورد تایید کارشناسان وزارت بهداشت بوده است. کارشناسان وزرات بهداشت هر روز از حوضچه‌های آب در تمامی مناطق تهران نمونه‌گیری و کیفیت و سلامت آب را رصد می‌کنند.»

آنچه جای سوال است مبنای صحبت‌های خانم صدراعظم نوری است. براساس کدام بازدید میدانی، از کدام منطقه و چه زمانی، با کدام سند و مدرک موجود، مساله آلودگی آب شرب تهران به نیترات مطرح می‌شود؟ و به واقع اگر در برخی مناطق آلودگی¬هایی گزارش شده، آیا این حق مردم و ساکنین این مناطق نیست تا از سلامت یا آلودگی آنها به طور شفاف آگاه شوند؟

ارائه درصد از میزان تغییرات بهره برداری از آب سدها و آب‌های سطحی و زیرزمینی فی نفسه حرکت خوبی است، آما آنچه روشن است، شفافیت در سخنان، حلقه گمشده صحبت‌های مسئولین است.


منصوره محمدی


خبر مرتبط:







کد N1947828

وبگردی